Assassin’s Creed serisinin, ilk oyunundan son oyunu Origins’e kadar olan dönemde oldukça farklı bir yapıya büründüğünü söyleyebiliriz. Aksiyon ve suikast mekanikleinin öne çıktığı oyun özellikle serinin geçtiğimiz sene çıkış yapan oyunu Assassin’s Creed: Origins ile birlikte RPG, dinamiklerine iyice kaydığı görülmüştü.
Yayınlanan oynanış dinamiklerinden de anlaşıldığı üzere Assassin’s Creed Odyssey‘de de bolca rol yapma dinamikleri, seviye atlama, daha derin yetenek geliştirme ve hatta dialog seçenekleri olacak. Assassin’s Creed Odyssey’in yönetmeni Scott Phihhips, neden Assassin’s Creed Odyssey’in RPG’ye doğru evrilen bir oyun olduğunu açıkladı. Scott Philips AC: Odyssey’de oyuncuların karakterle daha fazla bütünleşmesini istediklerini ve karakterlerin özel yeteneklerinin, gelişim aşamalarının oyuncuya kendi oynanış tarzını inşa etmeleri konusunda yardımcı olmasını istedikleri için ve RPG açık dünya oyunlarının yönetmenin favori oyun tarzı olduğu için oyunu bu yöne doğru kaydırmayı tercih ettiklerini belirtti. The Witcher 3, The Elder Scrolls V: Skyrim ve Fallout’un favori oyunlarından olduğunu söyleyen Phillips, Odyssey’in oyuncuya daha fazla seçim yapma şansı vermesini istediklerini belirtti. Bakalım bu yeni diyalog sistemi seriye nasıl bir derinlik getirecek.