Galeri / Oyun
Yeni bir çağ başlatan oyunlar
Oyun dünyasında her ne kadar oynanış, hikaye ve içerik önemli olarak görülse de, teknoloji ilerledikçe gelişmiş ve daha gerçekçi grafiklere olan açlık da hızla arttı. Yeni nesil konsollar, yeni ekran kartları, gelişmiş işlemciler ve hafıza derken, oyun yapımcılar oyunların grafiklerini geliştirmek için çok daha fazla alan buldu.
Bizler de bugün sizler için, kullandıkları teknikler ile oyun dünyasında grafikleri ile çığır açan oyunlardan oluşan bir galeri hazırladık. İşte grafikleri ile çığır açan oyunlar:
10. Crusaders of Might and Magic
Grafikleri ile şuanda midemizi bulandıracak kadar kötü gözükse de Crusaders of Might and Magic, oyun dünyasında dinamik gölgelendirme kullanan ilk oyundu. Işığa birebir tepki veren gölgeler sayesinde yapım, daha önce hiç görmediğimiz bir efekti oyun dünyasına hediye etti.
1 9. Far Cry
Bir oyun dünyasında ilk defa dinamik olarak rüzgar ile etkileşime girebilen yeşil ortamı kullanan Far Cry, ayrıca oyun dünyasında yine bir ilk olarak dinamik alev kullanan ilk oyun olmuştu. Bu özellik sayesinde alevler yayılabiliyordu.
2 8. Messiah
DirectX 11 ile hayatımıza girdiğini zannettiğimiz Tessalation teknolojisi, aslında çok daha eskilere dayanıyor. Oyunlardaki 3D objeleri farklı LOD seviyeleri ile yeniden tasarlamak yerine, bu tasarımı GPU’ya emanet eden Tesselation tekniği, objeye yakınlaştıkça otomatik olarak poligon sayısını artırıyordu. Bu tekniği ilk kullanan oyun ise Messiah oldu.
3 7. Red Faction
Genellikle statik çevrelerden oluşan oyun dünyasına getirdiği dinamizm ile bizleri yıkılabilir çevre elementleri ile tanıştıran Red Faction, istediğimiz ortamı dilediğimiz gibi yakıp yıkmamıza izin veriyordu. Geo-Mod isimli teknoloji ile bunu başaran yapımcılar, daha sonra Red Faction Guerilla ile bu işi zirveye taşıdı ve bizlere fiziksel etkileşimi tavan yaptıran bir oyun hediye etti.
4 6. Descent
Bilinenin aksine ilk gerçek 3D oyun Doom değildi. Doom 3D ilizyonu vermek için Height Maps’ler kullanıyordu. Descent ise oyun dünyasında poligon kullanan ilk 3D oyun oldu. Ayrıca yine bir ilk olarak oyun içerisinde 6 yöne de özgürce hareket etmemize izin veren ilk oyun Descent’ti.
5 5. Hitman
Video oyunlarında öldürdüğümüz düşmanlar genellikle belli bir Mo-Cap animasyonu ile yere düşer, ve bir müddet sonra ise yerden kaybolurdu. Yere düşerken de eğer etrafında bir obje varsa bu objenin içerisinde geçerdi, çünkü vücutların herhangi bir fiziksel etkileşimi olmazdı. Hitman ise oyun dünyasında ilk defa Ragdoll sistemini kullanan oyun oldu. Bu sayede öldürdüğümüz düşmanlar etrafındaki objelerle etkileşim içerisinde kalarak, nispeten gerçekçi bir deneyim sundu. Daha sonra ise GTA IV’de Europhia motoru ile Ragdoll modellemeler adeta çağ atlamıştı.
6 4. Beyond: Two Souls
Aslında tam olarak bir grafik efekti demesek de, Beyond: Two Souls oyun dünyası ile gerçek aktörleri birleştiren ilk yapım olmuştu. L.A. Noire’deki gibi yalnızca yüz animasyonları değil, hem yüz hem de vücut animasyonlarının tamamını Motion Capture teknolojisi ile harmanlayan Beyond: Two Souls, oldukça doğal ve film vari bir görüntü sunuyordu. Ancak bu tekniğin tüm oyun boyunca uygulanması, inanılmaz bir maliyet çıkardığı için diğer firmalar bu teknikten tam olarak olmasa da, kısmen uzak durdu.
7 3. Star Wars Dark Forces
Wolfenstein 3D, ilk FPS oyunu olma bayrağını kapmış olsa da, bugün bildiğimiz FPS türüne en yakın ilk oyun Star Wars Dark Forces olmuştu. Wolfenstein 3D ve Doom’un aksine yukarı ve aşağı bakabildiğimiz ilk FPS oyunu olan Star Wars Dark Forces, günümüz FPS’lerinin de atası olarak kabul edilebilir.
8 2. Quake 3 Arena
Yalnızca FPS dünyası için değil, oyun dünyasındaki keskinliği ve sert hatları ilk yumuşatan oyun olan Quake 3 Arena, video oyunları dünyasında ilk defa eğimli geometrik modeller kullandı. Bu sayede alıştığımız diktörtgen, kare, üçgen gibi geometrik şekillere sıkışmış oyun dünyasını kurtaran yapım, bugünün milyonlarca poligonlu modellerinin de kapısını aralamış oldu.
9 1. Crysis
Bir zamanların benchmark oyunu olan Crysis, hala daha grafikleri ile gideri olan bir yapım. Oyun dünyasında ilk defa SSAO tekniğini kullanan yapım, 3D Objelerin farklı ortamlarda kesiştiği noktalara gölgenlendirme efekti vererek derinlik algısını artırıyordu. Tabii ki ekran kartlarımızı da biraz terletiyordu.
#video oyunları. Yorumlar 19 MK Okuru 05.12.2019 12:27 Kalan Karakter : 300 Gönder GamerMaster 01.05.2017 04:47 Dikkat ederseniz çığır açan oyunlar diyor yani bir yenilik getirmiş olması gerekir.evet Half Life 2 nin grafikleri Zamanın çok ötesindeydi ama bir yenilik getirmiyordu aksine ilk kez modern fizik motoru kullanarak bir yenilik getirmiş oldu Yanıtla Kalan Karakter : 300 Gönder GamerMaster 01.05.2017 04:47 Dikkat ederseniz çığır açan oyunlar diyor yani bir yenilik getirmiş olması gerekir.evet Half Life 2 nin grafikleri Zamanın çok ötesindeydi ama bir yenilik getirmiyordu aksine ilk kez modern fizik motoru kullanarak bir yenilik getirmiş oldu Yanıtla Kalan Karakter : 300 Gönder GamerMaster 01.05.2017 04:47 Dikkat ederseniz çığır açan oyunlar diyor yani bir yenilik getirmiş olması gerekir.evet Half Life 2 nin grafikleri Zamanın çok ötesindeydi ama bir yenilik getirmiyordu aksine ilk kez modern fizik motoru kullanarak bir yenilik getirmiş oldu. Yanıtla Kalan Karakter : 300 Gönder GamerMaster 01.05.2017 04:47 Dikkat ederseniz çığır açan oyunlar diyor yani bir yenilik getirmiş olması gerekir.evet Half Life 2 nin grafikleri Zamanın çok ötesindeydi ama bir yenilik getirmiyordu aksine ilk kez modern fizik motoru kullanarak bir yenilik getirmiş oldu. Yanıtla Kalan Karakter : 300 Gönder GamerMaster 01.05.2017 04:47 Dikkat ederseniz çığır açan oyunlar diyor yani bir yenilik getirmiş olması gerekir.evet Half Life 2 nin grafikleri Zamanın çok ötesindeydi ama bir yenilik getirmiyordu aksine ilk kez modern fizik motoru kullanarak bir yenilik getirmiş oldu. Yanıtla Kalan Karakter : 300 Gönder Tüm Yorumları Gör