Taşınabilir oyun kesimi, bilhassa son birkaç yılda Türkiye’de önemli bir atağa kalkmış durumda. Yerli oyun stüdyoları, geliştirdikleri taşınabilir oyunları bir bir dünyaya açıyorlar ve devasa yatırımlarla on milyonlarca oyuncuya ulaşıyorlar. Gaming in Turkey tarafından yayımlanan “Türkiye Oyun Bölümü 2020 Raporu”, Türkiye’deki taşınabilir oyun bölümünü sayılarla masaya dökerken bir yandan da dünya ile karşılaştırdı.
Paylaşılan bilgilere nazaran Google Play’da bulunan 171 bin 986 oyun yayıncısının 2 bin 689’unu yerli yayıncılar oluşturuyor. Ayrıyeten Play Store’da bulunan 439 bin 890 oyundan 8 bin 55’i yerli imaller. Play Store’da yer alan oyunların ortalama puanı 3,76 olurken; yerli üretimlerin ortalama puanı 3,94 oldu. Böylelikle yerli taşınabilir oyunlarımızın dünya ortalamasının üzerinde beğeni aldığını rahatlıkla söyleyebiliyoruz.
Baş Topu 2 ve Basketball Arena, milletlerarası pazarda en başarılı yerli taşınabilir oyunlardan oldu
Yerli taşınabilir oyun geliştiricilerinin yayınlamış olduğu en tanınan oyunlar 101 Okey Plus, Basketball Arena, Liderler, Batak, Bus Simulator, Fun Okey 101, Baş Topu 2, Recontact Istanbul, Recontact London ve Zula Taşınabilir olarak karşımıza çıkıyor. Bahisle ilgili olarak açıklamalarda bulunan Gaming in Turkey Oyun ve Espor Ajansı Kurucusu Ozan Aydemir, yerli taşınabilir oyunların başarısı hakkında şu tabirleri kullandı:
“Yerli oyun geliştirici firmalarımız, birçok işte olduğu üzere daha fazla ayrıntıcı bir biçimde çalışıyor. Türk yayıncılar, oyuncuların talep ve beklentilerini çok uygun tahlil ediyor ve oyunlarını geliştirirken bu sonuçlara nazaran geliştirmeler yapıyor. Bu da oyunların oyuncular tarafından daha fazla beğenilmesini sağlıyor. Son olarak, birçok coğrafyaya köprü pozisyonunda yer almamız, birçok kültürle harmanlanmamıza ve bu açıdan da farklı kültürlere hitap eden oyunlar üretmemize katkı sağlıyor.”
Oyun kesimi, en fazla yatırım alan dal oldu
Oyun bölümünün koronavirüs salgınının da tesiriyle geçtiğimiz yıl yüzde 9,3 büyüyerek 159 milyar dolara ulaştığını belirten Aydemir, “Bu büyüme, ülkemizde de hissedildi ve geçen yıl 32 milyon olan oyuncu sayısı 36 milyona, 830 milyon dolar olan toplam hasılat 880 milyon dolara yükseldi” sözlerini kullandı ve geçtiğimiz yıl 9 aylık devirde oyun kesiminde pay satışı süreçlerinin 2 milyar dolarlık hacim oluşturduğunu belirtirken açıklamalarına şu formda devam etti:
“Tüm bu gelişmeler, oyun bölümünü en fazla yatırım alan kesim pozisyonuna taşıdı. Oyun kesimi, hem ülkemizde hem de dünyada yeni fakat son derece agresif büyüyen bir pazar. Riski büyük lakin getirisi çok daha büyük bir dal. Oyun bölümü, birçok yatırımcının yeni gözdesine dönüşmüş durumda. Bu yatırımların her geçen gün artarak büyüyeceğine inanıyoruz.
Türkiye’deki yetişkinlerin yüzde 79’u taşınabilir oyun oyuncusu oldu. Bu da direkt oyuncu sayısına ve hasılat sayılarına yansıdı. Büyümedeki bir öteki sebep de oyunlara olan farkındalığın daha fazla artması oldu. Akıllı taşınabilir aygıtların gelişmesi ve kolay ulaşılabilirliği de tıpkı biçimde oyunlara kolay bir ulaşım sağladı. Günün her anında yanımızda olan taşınabilir aygıtlarımızla istediğimiz her an istediğimiz her oyunu oynayabiliyoruz. Bu durum da oyuncu sayılarının ve hasılatlarının süratle büyümesini sağlıyor.”
Taşınabilir oyunların 70 milyar dolarlık dev cirosu ile oyun ekosistemini domine ettiğini belirten Aydemir, “Esporda PC oyunları kıymetli pozisyondayken artık taşınabilir oyunlar da esporda kelam sahibi pozisyonuna yükseldi. Pandemi devrinde genel yük, hyper-casual usulü oyunlarda ve PUBG Mobile, Garena Free Fire, LOL Wild Rift, Brawls Stars, Baş Topu 2 ve Lords Mobile üzere online rekabetin çok ağır olduğu geniş kitlelere hitap edebilen oyunlarda gerçekleşti” formunda konuştu.
Bu ortada kardeş şirketimiz Masomo tarafından geliştirilen Baş Topu 2 ve Basketball Arena’yı aşağıdaki temaslardan indirebilirsiniz.