Mount & Blade II: Bannerlord için yeni bir blog daha yayınlandı. Taleworlds geliştirici ekibi, her hafta yaklaşık 7 senedir geliştirilen Mount & Blade II: Bannerlord için son gelişmelerin yer aldığı blog yayınlıyor. Bu haftanın blog konuğu ise geliştirici ekipte Animasyon / Hareket Yakalama Sanatçısı olarak görev alan Abdullah Nakipoğlu’na yer verilmiş. Nakipoğlu, Mount & Blade II: Bannerlord’un yeni oyun motoru ve hareket yakalama teknolojisi ve yeni animasyonlar ile ilgili bazı bilgiler vermiş.
Animasyonlar daha gerçekçi olmalı, eleştirilerine yanıt olarak Nakipoğlu şu yanıtı vermiş: “Bazen ‘hareketler daha doğal olamaz mı?’ gibi yorumlarla karşılaşıyoruz ve aslında daha detaylı ve canlı animasyonlar hazırlayabilir, daha gerçekçi ve doğal görünmelerini sağlayabiliriz. Ancak bu, oyuncu için karakterlerin kontrollerini tamamen kısıtlayabilir. Örneğin oyuncular, bir saldırıyı her an blok emri vererek bölebilirler ya da bir saldırının sonlanmasını beklemeden karakterlerini herhangi bir yöne hareket ettirebilirler. Tamamen gerçekçi animasyonlar hazırlarsak, o zaman bu tip durumlarda oyuncunun kontrolünü azaltmamız ve harketlerini sınırlamamız gerekir. Ayrıca hızlı yanıt veren yönelimli dövüş sistemimiz gibi bazı durumlarda bir animasyonda aşırıya kaçıyoruz ki oyuncu kolayca farkedebilsin. Sonuç olarak, oyuncunun kontrolünü kısıtlayan herhangi bir animasyonu minimum seviyede tutuyor, oyuncuların hızlı cevap alabildikleri bir kontrol sisteminde yeteneklerini kullanmalarına ve geliştirmelerine olanak veriyoruz.”