Aydınlatma, rastgele bir çağdaş oyunun son derece ehemmiyetli bir doğrultuyudur. Görsel unsurlardan en iyi biçimde faydalanmak için makûs aydınlatma kullanılabilir. Computer Shader Skinning ve Particle Shading destelekleyecek olan Mount & Blade II: Bannerlord‘un performansı çoğalacak, aynı zamanda daha hoş görünecek. Devasa savaş sahnelerinde oyunun 60 FPS’te çalışması sağlanacak.
GI, ışığın yüzeylerden değişik yüzeylere veya başka bir deyişle dolaylı aydınlatmaya nasıl atladığını modelleyen bir sistemdir. Bu, ışığın değişik nesneler tarafından emilmesini sağlar. Netice, çok daha hakikatçi bir görüntü ortaya çıkar. GI özellikle değişen gün saatlerinin muntazam bir biçimde taklit edilmesini de sağlayarak her saat değişen bir atmosferin oluşmasına da takviyeci olur. Aynı zamanda yeni geliştirilen mod editörü sayesinde, GI kullanılarak daha hakikatçi reyin modları planlanabilecek. Mod tasarımcıları yeni editör ile zamandan tasarruf ederek daha hoş görünen yapılar ortaya koyabilir. Ayrıca, editördeki özgür ve geometrik tercih harekâtları ve kısayollar gibi bir hayli gelişmiş tertip etme operasyonuyla ek tertip etme vakti de oldukça kısalır.