Wolfenstein: Youngblood inceleme! Wolfenstein serisinin FPS piyasasındaki yeri ve önemini eğer oyun dünyasını yakından takip ediyorsanız muhtemelen çoğu yerde görmüş veya okumuşsunuzdur. Bu sebepten dolayı Wolfenstein markasının oyun dünyası için ne denli önemli olduğu konusundaki fikirlerimi vaktinizi çalmamak adına es geçeceğim. Yeni nesil Wolfenstein’in geliştiricisi Machine Games’in daha önceden de dediği gibi üçleme olacağı söylenen bu hikayenin ara halkası ise geçtiğimiz gün piyasaya çıktı. Hikayenin efsanevi askeri BJ Blazkowicz yerine bu kez kontrolümüze karakterimizin kızlarını veren geliştiriciler, ilk iki oyunda olduğu gibi yine çok eğlenceli bir hikaye sunumunun altına imzasını atmışlar.
The New Colossus’ta yaşanan olayların yaklaşık 20 yıl sonrasını anlatan Youngblood, Soph ve Jess isimli ikiz kız kardeşlerin yaşadığı zorlukları gün yüzüne çıkarıyor. Bu kez ise görevimiz Kuzey Amerika’dan sonra Nazi işgalinde olan Avrupa’yı kurtarmak… Oyunun açılışında Soph ve Jess’in geçmişine dair anılar görüyoruz. Blazkowicz ve karısı Anya’nın kızlarını zorlu şartlara karşı eğitmesinden sonra sonra oyuna başlıyoruz. Kızlarının eğitimi tamamlandıktan sonra ise bir anda ortadan kaybolan ve ailesini geride bırakan Blazkowicz’in peşine düşmeye başlayarak maceramıza atılıyoruz.
Babalarını aramak için peşinden Paris’e sürüklenen Soph ve Jess’in, babalarının aksine oldukça ciddiyetsiz bir karakter portesine sahip olmaları dikkatimi çeken ilk unsur oldu. Her ne kadar Wolfenstein serisi fantastik bir alternatif tarihi anlatsa da, yeni nesil ilk iki oyunun senaryo ciddiyeti oldukça yüksekti ve komedi unsuru daha çok anlık bir şekilde oyuncuya yansıtılıyordu. Ergenlik döneminin son demlerini yaşayan ikiz kız kardeşlerin aralarında geçen konuşmalar, sizi zaman zaman güldürecek, ancak bazı zamanlarda ise içinizden “ne gerek var bu kadar sululuğa” diyeceksiniz. Hikaye anlatımında belli başlı yerlerde zaman atlaması yapan Machine Games ekibi, kurgusal karakterler arasında derin bir bağ göstermekten kaçınmış. Oyunun başında zorlu bir geçmişe sahip olan ve çocukluğunu yaşayamamış ikiz kız kardeşin arasında benim gibi derin bir bağ bekleyen oyuncular olabilir. Wolfenstein Youngblood, bu anlatım tarzından çok uzak olarak daha yüzeysel bir hikaye gidişatı sunmak istemiş. Göründüklerinden daha maskülen bir ruh yapısına sahip Soph ve Jess’in bu gibi eksilere rağmen sizi oyuna bağlayacağından emin olabilirsiniz.
Eğer oyunu tek başınıza oynayacaksanız, Wolfenstein Youngblood’a başlarken yapımcılar sizden iki karakterden bir tanesini seçmenizi istiyor. Seçim ekranındaysa karakterlerin savaş alanında nasıl bir oynanışa sahip olacağını belirleyebiliyorsunuz. İkili seçimler yüzünden sığ bir arayüze sahip olan karakter şekillendirme ekranında yaptığınız seçimlerden sonra oyuna giriş yapıyorsunuz. İsteğinize göre karakteri gizliliğe yöneltebilir veya daha savaşçı bir pozisyona sokabilirsiniz.
Diğer oyunlardan farklı olarak karakterlerimiz senaryoya oldukça güçlü bir şekilde giriş yapıyor. Direkt olarak sahip olduğumuz Power Armor’lar sayesinde oyun bize ilerleyen saatlerde oldukça fantastik sahnelerin olacağının mesajını veriyor. Karakter gelişim ekranıysa yeni nesil diğer Wolfenstein oyunlarına benziyor. Karakterlerimizin temel güçlerini ilgili ara yüzden geliştirebiliyoruz. Seviye sistemi sayesinde Soph ve Jess, kalıcı can artışı gibi özelliklere de sahip olabiliyor. Ayrıca iki karakterden birini ne kadar geliştirirseniz, aynı şekilde diğer karakterin de paralel olarak gelişeceğini bilmelisiniz. Yani karakterleri ayrı ayrı olarak geliştirme şansınız bulunmuyor. Silah çeşitliliği açısından ilk iki oyunun izinden giden Wolfenstein Youngblood, hemen hemen elimize benzer tabancaları, pompalı tüfekleri, SMG’leri ve ağır makineli silahları tutuşturuyor. Bu arada BJ Blazkowicz’ten farklı olarak Soph ve Jess‘in iki adet ağır makineli silahı aynı anda kullanamadığını belirtelim. Bu özellikte kısıtlamaya giden geliştiriciler, Soph ve Jess’in sadece küçük silahlarda bu kullanmasına izin vermiş.
Tüm bunların yanında Wolfenstein Youngblood’da ana kötü karakter eksiklikliği göze çarpan başka bir unsur olmuş. Nazi’lerin ne kadar acımasız olduğu bu kötü karakterler üzerinden gösterilirdi. Bu kez ana görevimiz BJ Blazkowicz’i kurtarmak olduğundan, oyunda tabiri caiz ise “villain” eksikliği bulunuyor. Bunun da hikaye anlatımını az da olsa baltaladığını söylersek yanlış olmaz.