Remember Me oyunu ve Life is Strange serisi sayesinde kendini kanıtlamayı başaran Dontnod Entertainment‘ın yeni oyunu Vampyr, oyuncuları İngiltere’nin Viktorya Dönemi’nde geçen sokaklarına götürmek için geliyor. Eskiden çıkan ve kaliteli oyunlar arasına giren Vampire: The Masquerade’e benzetilen Vampyr, oyuncuları vampir olmanın zorlukları ile tanıştıracak. Eğer Castlevania’nın aksine daha yavaş ve derin şekilde ilerleyen vampir temalı oyunlara hasret kaldıysanız ve Vampire: The Masquerade’ı halen unutamadıysanız, dikkatlerinizi buraya vermenizi öneriyorum. Çünkü saman altından su gibi sessiz sedasız gelen Vampyr, RYO anlamında da güzel dinamikler barındıracak.
Geride bıraktığımız E3 fuarlarında birden fazla kez oyuncuların karşısına çıkan Vampyr’da ana karakterimiz Jonathan Reid, hem bir vampir hem de bir doktor olarak oyunda bulunacak. Reid her ne kadar vampirlik iç güdülerini bastırmak için hastalarına zarar vermemek adına yemin etmiş bulunsa da, bazen kendini zorlayacak kararlar vermesi gerekiyor. Zaman olarak 1918 yılında geçen Vampyr’ın dünyasında İngiltere, H1N1 virüsünün bir alt türü olan İspanyol Gribi’ne karşı mücadele vermektedir. O dönemlerde hastalıktan kırılan İngiliz halkı, yardım için her türlü kapıyı çalıyor. Senaryonun nasıl olacağı konusunda herhangi bir bilgi vermekten kaçınan geliştiriciler, şimdilik sadece oyunun ana karakterinin nasıl bir kişiliğe sahip olduğunu açıkladılar. Muhtemelen hikayeye dair diğer detayları, ilerleyen günlerde göreceğiz.
Oyunun bölüm tasarımcılarından olan Florent Guillaume ise Vampyr’ın dünyasında bizim gibi başka vampirlerin İngiltere sokaklarında cirit attığını belirtiyor. Yani oyunda her vampir kötü değil, hem vampir de iyi değil. Bu sebepten dolayı oyunun hikayesinde ilerlerken yapacağınız seçimlerde bu cümleyi devamlı olarak aklınızda tutmanız gerekiyor. Ayrıca o dönemlerde sokakları vampirlerden temizlemek için oyunda İngiltere Krallığı’na yemin etmiş özel bir vampir avcısı ekibi bulunuyor. Tüm bunları elimizde topladığımızda son tahlilde oyunda hem kötü vampirlere hem de vampir avcılarına karşı kendimizi savunmak zorunda kalacağız. Geliştiriciler, Jonathan Reid’in tek önceliğinin insanları korumak olduğunu vurguluyor. Ancak oyunda yeri geldiğinde insan da öldürmek zorunda kalıyoruz. Hatta Dontnod Entertainment geliştiricileri, insan öldürdükçe tecrübe puanı kazanabileceğimizi belirtiyor. Ancak insan öldürmek durumunda kalırsanız, oyunun dünyasında ne kadar çok insan öldürürseniz şehrin o kadar kötü bir hal alacağını unutmamanız gerekiyor.
Geliştiriciler bunların yanında masum insanların ölümü, çok başka olayların gerçekleşmesini sebep sağlayabileceğinin altını çiziyor. Her bir NPC karakterine görev verdiğini söyleyen yapımcı ekip, öldürülen NPC’lerin hiçbir şekilde geri döndürülemeyeceğini söyledi. Ayrıca geliştiriciler, oyunun geçtiği zamanın Londra‘sında bütün ailelerin aralarında az da olsa bir akrabalık bağı bulunduğunu belirtti. Bu sebeple öldürdünüz masum insanlar yüzünden bolca düşman toplayabilirsiniz. Veya görev için masum bir insanı öldürmek zorunda kalabiliriz. Diğer bir yandan örnek olarak bir anneyi öldürürseniz, annesinden başka kimsesi olmayan bir çocuğu kimsesiz bırakma gibi kötü ihtimaller de oluşturabiliyorsunuz.
Sonuç olarak bu mekanik sayesinde kimin kiminle bağlantısı var, hangi kötü kimse kime bulaşıyor gibi dedikodu hikayelerine girmeden hedefimizi anında bulabiliyoruz. Fakat bu oynanış dinamiğinin, oyuna belli bir seviyede zarar verebileceği konusunda çekincelerimiz var. Çünkü yan hikayelerde senaryoyu yüzeysel bir biçimde yazmanın en kısa yolu bu mekanikten geçiyor. Ancak tam tersi olarak hikayeye normal bir şekilde devam ederken ters köşeye yatma şansımız da var.
“Oyunda siyah veya beyaz yok, bolca gri var.” diyerek oyunun oyuncuyu yargılamasına izin vermeyen yapımcı ekip bu konuda oyuncuyu biraz daha serbest bırakmak istemiş. “Eğer birini öldürmek zorundaysanız, öldürmek zorundasınız.” söyleminde bulunan bölüm tasarımcısı Guillaume, karakterimizin hayatta kalması için her yolu deneyebileceğini açıkladı.
Vampyr için yayınlanan son videolardan ise oyunun dövüş mekaniklerine de bakma şansımız oldu. Yer yer küçük kombo mekaniklerini oyuna yediren yapımcılar, dövüş sırasında değişen kamera açısını yeni Batman oyununa benzetmişler. Videoları izlediğinizde oyunun sahip olduğu dövüş mekaniklerinin belli bir anlamda akıcı olduğunu görebiliyorsunuz. Oyuna herhangi bir hikaye temelli indirilebilir içerik çıkarmayacaklarını söyleyen Dontnod Entertainment, oyunun senaryosuna oldukça güvenmekte. Dört farklı sonu olacağı söylenen oyun 5 Haziran tarihinde PC, PlayStation 4 ve Xbox One için piyasaya çıkacak. Eğer oyunu PC platformuna oynayacaksanız, oyunun sistem gereksinimlerine buradan bakabilirsiniz.