Suskun, sedasız şekilde piyasaya sürülen Sembolde 2526 gelecekte geçen uzay temalı 4X strateji oyunu. Bilmeyenler için de 4X’i azıcık daha söyleyeyim. 4X, Explore Keşfetmek, Expand Dağılmak, Exploit Sömürmek ve Exterminate Yok etmek sözcüklerinden alana geliyor. İmali Ntronium Games geliştirdi ki, şirketin kurucusu Bob Smith, proje mesulü ve köklü bir geçmişe sahip. Medieval 2: Total War’un baş tasarımcısı olarak misyon almış ve eskiki Total War oyunlarında da bulunmuş.
Büyük uzay imparatorluğu
İmale girdiğimizde sade bir menü bizleri karşılıyor. Sembolde ayrıntılı bir reyin olduğu için ilk nasihatim Tutorial kısmına bakmanız olacaktır. Eğitim kısmında esas özelliklerden ve oyunun mekaniklerinden bahsediliyor. Değişik yıldız sistemlerinde koloniler kuruyor, daha da dağılıyor ve savaşlara giriyoruz. Natürel ki bunları uygulamak basit değil. İmalin strateji ekranı 2D olarak ve tur bazlı planlanmış. Bu ekran azıcık Master of Orion’a benziyor. Koloni kurmak ve büyümek en başlarda ehemmiyetli. Bunu yapmak için de hayata ergonomik seyyareler bulmamız gerekli. Bu vaziyette yıldızlar özelliklerini emin ediyor. Kırmızı devler, beyaz cüceler, mavi yıldızlar veya güneş gibi sarı olanlar… Etraflarındaki seyyareler yıldızların gidişatına göre şekilleniyor. Mesela kırmızı dev yanındaki seyyareler hayata ergonomik değil, ancak sarı olanlar ise en ideal olanlar. Genelde yıldızlarda tek bir seyyare bulunuyor ve bunlar da kendi arasında çeşitleniyor: Ideal, Habitable, Barren, Icy, Irradiated ve Dead. Seyyarelerin de gidişatları kolonileşme, mineraller için ehemmiyetli.
“Savaşlar dışında üretim 2D olarak oynanıyor.”
Ordular, koloniler, geliştirilen teknoloji ve bunların hepsi canlı ve dik bir ekonomiye bağlı. Madenler ve ödentiler ekonomimizin can damarı. Ekonomimizi ne kadar iyi meblağsak, o kadar daha eforlu vaziyette oluruz. Öteki ırklarla uzlaşma içine girip, onlarla teknoloji, bilgi, koloniler, satış uyuşmaları yapabiliriz. Diplomatik yollar netlikle bereket sağlıyor. Teknoloji araştırmaları düşmanlarımıza ve risklere karşı bizim en büyük avantajımız. Araştırmalar sayesinde yeni gemiler, kalkanlar, silahlar, yeni kabiliyetler açabiliriz. Yedi değişik araştırma noktası var: Weapons, Shields, Hyperspace, Construction, Information, Bio ve Psychic. Son olarak Skunkworks var, ancak bu özel bir proje. Reyin içinde sonradan ek olarak veriliyor. Savaşlarda ise Sembolde 2526, Master of Orion stilinden bir anda Sins of a Solar Empire stiline dönüyor. Üretim olağan savaş sisteminden daha çok kumpas ve strateji üstüne daha çok odaklanıyor. Filolarınıza bu noktalarda dikkat etmelisiniz. Şayet ekonominiz de azıcık sallantıdaysa, kaybedeceğiniz bir gemi size pahalıya mülk olabilir.
Uzayda efor bela
Oyundan grafik ve ses doğrultusundan çok şeyler beklemeyin. Çünkü bunun bütün tersi olarak içerik gömülmüş ve oynanış ön tasarıya çıkmış. Oynanıştaki öteki faktörlerden biri kullanıcı ara suratını da unutmamak gerekli. Ara surat yeterli gibi dursa da, bazı esas başlıklar küçük küçük yapılmış. Suni zihin ise bazen güçlük çıkartarak bizi kumpasa getirebiliyor. Netice olarak teknolojik olarak üst seviye bir üretim değil, ancak kendini oynattırıyor. Master of Orion, Galactic Civilizations gibi üretimleri beğeniyorsanız, Sembolde 2526 güzelinize gidebilir.