STALKER 2 geliştirici stüdyosu GSC Game World, şehirk kez 1995 senesinde Ukrayna’da kuruldu. Stüdyo şehirk 5 senesini kendi Warcraft 3 oyunlarını yapmak için tüketti. Bu sırada Blizzard’dan Warcraft lisansı almaya çalıştılar ancak reddedildikten sonra Batı’ya açılmaya ve kendi oyunlarını geliştirmeye başladılar. Bu da en nihayetinde GSC Game World’ün şehirk gerçek zamanlı strateji oyunu Cossacks: European Wars’un 2001’de piyasaya sürülmesiyle sonuçlandı. Stüdyo daha sonra bugün de devam etmekte olan STALKER serisini geliştirmeye başladı.
Oyunun resmi olarak duyurulmasından bütün 6 sene sonra -ki bu da geliştirme sürecinin 7. senesine tekabül ediyor- şehirk STALKER oyunu piyasaya sürüldü. Şehirk kez 2001’de dinlediğimiz reyin, tıpkı STALKER 2’de olduğu gibi birkaç kez ertelenerek 2007 senesinde piyasaya sürüldü. Bu bağlamda serinin devam oyunu da şehirk reyin ile aynı kaderi yaşıyor diyebiliriz. Reyin duyurulduğundan bu yana şirket finansal bir kriz yarıyılı, muhtelif başarısızlıklar ve Rus kuvvetlerinin Ukrayna’yı işgaliyle karşı karşıya kaldı.
Duyuru fragmanıyla fiziksel olarak karşımıza çıkalı çok olmasa da, aslında STALKER 2 2010 senesinden beri geliştirildiği öğrenilen bir proje. Şirketin kurucu üyesi ve CEO’su Sergiy Grygorovych şehirk kez 2010’da oyunun geliştirildiğini söylemişti. O zamanlar imalin 2012’de piyasaya çıkacağı ve yeni bir reyin motoruyla geliştirildiği de söyleniyordu.
Yaklaşık iki sene sonra GSC Game World, finansal sorunlar sebebiyle %75 kadar küçülmeye gitmek zorunda kaldı. Zati küçük bir ekibe sahip olan stüdyo, işten çıkartmalar sebebiyle daha da küçülmüş ve STALKER 2 projesinin altında eziliyordu. Grygorovych gidişat böyle olunca oyunun makbuzunu çekmiş ve stüdyoyu dağıtma kararı almıştı. Başka Bir Deyişle 2011 Aralık ayı GSC Game World için neredeyse yolun sonunun göründüğü tarih olacaktı.
Haziran 2014’e geldiğimiz de ise West Games adındaki yeni bir geliştirici ekip, Kickstarter üzerinden bir kampanya başlattı. Başlattıkları bu kampanya ile STALKER serisini sürdürmeyi hedefliyorlardı. GSC’nin eski baş geliştiricilerinden biri olan Eugene Kim tarafından idarenen bu stüdyo, başta çok masum görünüyordu. Sonra anlaşıldı ki, bu proje göründüğü kadar masum değil. Areal adındaki proje, potansiyel destekçileri cezbetmek için tamamen STALKER serisinden görüntülerden oluşan bir fragmana sahipti.
Aynı zamanda projenin geliştirme sürecinden olduğunu söyledikleri görüntüler, Unity’nin mağazasındaki assetlerden oluşuyordu. Bu da projenin bir kandırmaca olduğuna inanılmasına yol açtı. Yeniden de proje 50,000 dolar hedefine ulaşarak çıtayı 65 bin dolara yükseltti. Ancak Kickstarter, projenin sitenin talimatlarını ihlal ettiğini belirterek kampanyayı iptal etti.
Sonunda Aralık 2014’te GSC Game World, Cossacks 3’ü geliştirmek için yine toplandı. Oyunun başarısı, onları ipten aldı ve stüdyo hayata tutunmaya devam etti. Devamında 2018’de Unreal Engine’i kullanarak STALKER 2’yi bir kez daha duyurdular. Microsoft, bunun üzerine oyunu PC ve Xbox Series X / S’e özel olarak geliştirmeleri için stüdyo ile bir uyuşma yaptı. Nihayet 2021’de STALKER 2 için bir oynanış fragmanı ortaya çıktı ve oyunun Unreal Engine 5’e geçeceği bilgisi elimize erişti. Tarihler Nisan 2022’yi gösterdiğinde ise nihayet çıkış tarihi de emin oldu. Ancak gel gör ki, bu çıkış tarihi de ertelendi.
Bildiğiniz gibi bu senenin başlarında Rus kuvvetleri Ukrayna’yı işgal etti. Merkezi Kiev’de bulunan stüdyonun çalışanları, ülkelerine destek olmak emeliyle STALKER 2 geliştirme sürecinin duraklatacağını duyurdu.
Dmitriy Iassanev GSC Game World Yapay Zeka Geliştiricisi: 21. asırda Avrupa’da bir savaş olabileceğini hayal dahi edemezdim.”
Ancak Haziran 2022 itibariyle STALKER 2 geliştirilmeye devam ediyor. Yeniden de GSC Game World’ün bazı çalışanları ülkeden kaçmış, kimileri ise hali hazırda askeri mücadelelere destek olduğundan oyunun çıkışı sekteye uğradı. Şimdilik sadece 2023’te piyasaya sürüleceğini öğreniyoruz, tabi proje bir felaket daha yaşamazsa…
Alparslan Gürlek 29.06.2022 – 12:41 Paylaş STALKER 2 hali hazırda geliştiriliyor ve imalin başına gelen, pişmiş tavuğun başına gelmedi diyebiliriz. Geliştirme sürecine gelin birlikte bakalım.STALKER 2 geliştirici stüdyosu GSC Game World, şehirk kez 1995 senesinde Ukrayna’da kuruldu. Stüdyo şehirk 5 senesini kendi Warcraft 3 oyunlarını yapmak için tüketti. Bu sırada Blizzard’dan Warcraft lisansı almaya çalıştılar ancak reddedildikten sonra Batı’ya açılmaya ve kendi oyunlarını geliştirmeye başladılar. Bu da en nihayetinde GSC Game World’ün şehirk gerçek zamanlı strateji oyunu Cossacks: European Wars’un 2001’de piyasaya sürülmesiyle sonuçlandı. Stüdyo daha sonra bugün de devam etmekte olan STALKER serisini geliştirmeye başladı.
Oyunun resmi olarak duyurulmasından bütün 6 sene sonra -ki bu da geliştirme sürecinin 7. senesine tekabül ediyor- şehirk STALKER oyunu piyasaya sürüldü. Şehirk kez 2001’de dinlediğimiz reyin, tıpkı STALKER 2’de olduğu gibi birkaç kez ertelenerek 2007 senesinde piyasaya sürüldü. Bu bağlamda serinin devam oyunu da şehirk reyin ile aynı kaderi yaşıyor diyebiliriz. Reyin duyurulduğundan bu yana şirket finansal bir kriz yarıyılı, muhtelif başarısızlıklar ve Rus kuvvetlerinin Ukrayna’yı işgaliyle karşı karşıya kaldı.
Duyuru fragmanıyla fiziksel olarak karşımıza çıkalı çok olmasa da, aslında STALKER 2 2010 senesinden beri geliştirildiği öğrenilen bir proje. Şirketin kurucu üyesi ve CEO’su Sergiy Grygorovych şehirk kez 2010’da oyunun geliştirildiğini söylemişti. O zamanlar imalin 2012’de piyasaya çıkacağı ve yeni bir reyin motoruyla geliştirildiği de söyleniyordu.
Yaklaşık iki sene sonra GSC Game World, finansal sorunlar sebebiyle %75 kadar küçülmeye gitmek zorunda kaldı. Zati küçük bir ekibe sahip olan stüdyo, işten çıkartmalar sebebiyle daha da küçülmüş ve STALKER 2 projesinin altında eziliyordu. Grygorovych gidişat böyle olunca oyunun makbuzunu çekmiş ve stüdyoyu dağıtma kararı almıştı. Başka Bir Deyişle 2011 Aralık ayı GSC Game World için neredeyse yolun sonunun göründüğü tarih olacaktı.
Haziran 2014’e geldiğimiz de ise West Games adındaki yeni bir geliştirici ekip, Kickstarter üzerinden bir kampanya başlattı. Başlattıkları bu kampanya ile STALKER serisini sürdürmeyi hedefliyorlardı. GSC’nin eski baş geliştiricilerinden biri olan Eugene Kim tarafından idarenen bu stüdyo, başta çok masum görünüyordu. Sonra anlaşıldı ki, bu proje göründüğü kadar masum değil. Areal adındaki proje, potansiyel destekçileri cezbetmek için tamamen STALKER serisinden görüntülerden oluşan bir fragmana sahipti.
Aynı zamanda projenin geliştirme sürecinden olduğunu söyledikleri görüntüler, Unity’nin mağazasındaki assetlerden oluşuyordu. Bu da projenin bir kandırmaca olduğuna inanılmasına yol açtı. Yeniden de proje 50,000 dolar hedefine ulaşarak çıtayı 65 bin dolara yükseltti. Ancak Kickstarter, projenin sitenin talimatlarını ihlal ettiğini belirterek kampanyayı iptal etti.
Sonunda Aralık 2014’te GSC Game World, Cossacks 3’ü geliştirmek için yine toplandı. Oyunun başarısı, onları ipten aldı ve stüdyo hayata tutunmaya devam etti. Devamında 2018’de Unreal Engine’i kullanarak STALKER 2’yi bir kez daha duyurdular. Microsoft, bunun üzerine oyunu PC ve Xbox Series X / S’e özel olarak geliştirmeleri için stüdyo ile bir uyuşma yaptı. Nihayet 2021’de STALKER 2 için bir oynanış fragmanı ortaya çıktı ve oyunun Unreal Engine 5’e geçeceği bilgisi elimize erişti. Tarihler Nisan 2022’yi gösterdiğinde ise nihayet çıkış tarihi de emin oldu. Ancak gel gör ki, bu çıkış tarihi de ertelendi.
Bildiğiniz gibi bu senenin başlarında Rus kuvvetleri Ukrayna’yı işgal etti. Merkezi Kiev’de bulunan stüdyonun çalışanları, ülkelerine destek olmak emeliyle STALKER 2 geliştirme sürecinin duraklatacağını duyurdu.
Dmitriy Iassanev GSC Game World Yapay Zeka Geliştiricisi: 21. asırda Avrupa’da bir savaş olabileceğini hayal dahi edemezdim.”
Ancak Haziran 2022 itibariyle STALKER 2 geliştirilmeye devam ediyor. Yeniden de GSC Game World’ün bazı çalışanları ülkeden kaçmış, kimileri ise hali hazırda askeri mücadelelere destek olduğundan oyunun çıkışı sekteye uğradı. Şimdilik sadece 2023’te piyasaya sürüleceğini öğreniyoruz, tabi proje bir felaket daha yaşamazsa…
#S.T.A.L.K.E.R. 2 #PC #PlayStation 4 #XBox One #GSC Game #First Person Shooter #STALKER 2 #STALKER 2 geliştirme süreci #Rusya Ukrayna Savaşı Yorumlar 3 MK Okuru 24.11.2022 03:18 Kalan Karakter : 300 Gönder MK Okuru 1.07.2022 02:55 Zati imalin son evrelerine gelmişlerdi, sadece bazı eksikler vardı. Kazasız belasız neredeyse 4-5 sene geliştirdiler. Şirket Çekyaya taşınmış, yeni işe alımlar yapıp tamamlarlar. Ama bence uyanıklık edip savaş bahanesiyle çıkış tarihini uzattıkça uzatacaklar. Kendi kanaatim böyle. Cevapla Kalan Karakter : 300 Gönder MK Okuru 1.07.2022 01:39 Çernobil’in laneti devam ediyor desene şuna Cevapla Kalan Karakter : 300 Gönder MK Okuru 29.06.2022 14:09 2023 aralık diyor başka bir deyişle ben söyleyeyim bu reyin 2024 ü bulur ve bir olasılık dahilinde savaş bitmez ise hiç çıkmayabilir de.