Sadece yan durduğunda çalışan, dilen yakar aileme aldırdığım ikinci el PlayStation’da oynadığım ilk oyunlardan biri Resident Evil 2, öbürü Resident Evil 3, üçüncüsü ise Metal Gear Solid’di. Bu üç reyin, şu anda bu işi yapmama, otuzlu yaşların ortasında hala reyin dünyasından kopamayışıma neden olan oyunların başında geliyor. Metal Gear Solid serisinin geldiği son nokta bilindiği üzere. Konami kalaylamayı hak eden işler yaparken, Capcom’da ise gidişatlar tamamen değişik. Resident Evil 7 ile serinin köklerine sağlam bir dönüş yapan Capcom, Resident Evil 2 Remake ile bu geri dönüşü sanki perçinlemek istiyor. Capcom, bir yandan benim gibi “daha önceki jenerasyon” oyuncuların daha önceki bir arkadaşı daha afilli elbiseleri ile yine ağırlamasını isterken, “yeni jenerasyon” oyuncuları ise, Resident Evil acelesi ile tanıştırmak istiyor. Gelen onlarca oynanış videosuna bakacak olursak yeni Resident Evil 2 bu buluşmaya oldukça hazır görünüyor.
Capcom’un köklere dönüş siyasetinin son meyvesi Resident Evil 2’yi dalından kopartıp tadına bakmak için artık çok az bir zaman kaldı. Daha Önceki bir arkadaşla yine buluşacak olmanın coşkuyu içinde, oyunun çıkışına kalan son bir aylık zamanı eritmek için yeni Resident Evil ile alakalı elimizde neler var, yeni oyunda bizi neler bekliyor bir göz atalım. Capcom, Resident Evil 7 ile; karanlık, fobi dozu yüksek, yaşamda kalma öğeleri fazla olan, grafik ve oynanış olarak yeni jenerasyon, ancak felsefe olarak köklerine bağlı bir oyunla karşımıza çıkmıştı. Bcerahatçi kişi bakış açısına sahip reyin, pek çok açıdan Resident Evil’ı Resident Evil yapan enerjiklere sahipti. Daha evvel benim de hoşlandığım Resident Evil oyunları arasında yer alan Resident Evil Survivor’da yeniden birinci kişi bakış açısı kullanmış olan Capcom, Resident Evil 7’de de bu kamera açısını kullandı ve ortaya gayet iyi bir reyin çıktı. Yeni Resident Evil 2’de Resident Evil 4 ile reyin dünyasına giren omuz hizası bakış açısına tekerrür geri dönülüyor.
Daha Önceki felsefe, çağdaş bakış açısı
Kayıp olan abisi Chris’i bulmak için Racoon City‘ye gelen Claire Redfield ve Racoon City Polis Departmanı‘nda henüz işe başlamış çaylak polis olan Leon S. Cennedy, Resident Evil 2’nin oynanabilir şahsiyetleri olacak. Her iki şahsiyet de orijinal tasarımlarından azıcık daha değişik görünseler de, hem Claire’in hem de Leon’un tasarımlarının güzelime gittiğini söyleyebilirim. Her iki şahsiyet de, hem daha çağdaş, hem de daha hakikatçi bir görünüme kavuşmuş. Burada hemen şu tespit etmeyi de yapalım. Capcom kişilik ve kostüm tasarımlarına ekstra bir itina göstermiş. Bunun nedenlerinden biri de, Capcom’un Resident Evil 2’de reyin içi para kullanarak kozmetik mahsul satacak olması. Resident Evil 2’de Claire ve Leon için çok değişik kostüm alternatifleriyle karşılaşacağız. Oyunu tamamlayınca değişik kostümler açma devri sona ermiş gibi görünüyor.
RE Engine’in eforu sonuna kadar kullanılmış
RE Engine’in geliştirilmiş bir versiyonunu kullanan yeni Resident Evil 2’de, yalnızca kostümlerdeki ve şahsiyetteki detay değil, kaplama niteliğinde, ışıklandırmalarda ve özellikle zombi tasarımındaki ayrıntılar da gerçekten “yeni jenerasyon” Resident Evil 2’nin bizi beklediğinin sinyallerini veriyor. Karanlık mekanlarla çok fazla karşılaşacağımız oyunda, fenerimizi sıklıkla kullanacakmışız gibi görünüyor. Işıklandırma niteliği işte burada karşımıza çıkıyor. Fenerden çıkan ışık huzmelerinin duvarlardaki yansıması oldukça iyi görünüyor. Capcom yalnızca grafik niteliği mevzusunda iyi bir oyunla karşımıza çıkmayacak, bu grafik niteliğini PC’de saniyede 60 kare oranıyla oyunseverlere sunacak. Bu da zati optimizasyon mevzusunda zaferli olan Capcom’un RE2’ye ne kadar önemsediğini gösteren detaylardan biri. Zombiler karanlıkta bir anda belirdiğinde, fobi dolu anlar bizi bekliyor gibi görünüyor.