Galeri / Oyun
Sır perdesi aralanıyor, bilinmeyenler ortaya çıkıyor. 1998 yılında PlayStation platformunda tekrar tanıştığımız Metal Gear Solid serisi, her yeni oyunuyla gücüne güç katarak yoluna devam etmeyi başaran nadir serilerdendir.
Hatta istisnasız şekilde her yeni oyun bir öncekinden daha iyi olmayı başarmıştır bile denebilir. Metal Gear Solid 4 ile finalini yapan Solid Snake, ilginin bir başka karaktere yani Raiden’a dönmesini sağladı.
Klasikleşmiş Metal Gear Solid oynanışına getirdiği yeniliklerle Metal Gear serisi için ya devrim ya da yüz karası olacak olan Metal Gear Solid: Rising hakkında neler biliyoruz peki?
Hakkında uzun zamandır hiçbir şey duymadığımız Metal Gear SOlid: Rising’in izini kaybedenler için hazırladığımız bu ufak dosya konusu ile bilmediğiniz, duymadığınız, görmediğiniz detaylar ortaya çıkacak, herkes aydınlanacak.
Yeni bir kahraman
Tam olarak yeni bir kahraman sayılamaz belki ama sonuçta seri için yeni denebilir. Kendisiyle Metal Gear Solid 2’de bol bol haşır neşir olmuştuk zaten ama bu seferki Raiden oldukça farklı onu belirtmeliyiz.
Serinin ikinci oyununda sarı saçları, feminen fiziği ile hal ve tavırları yüzünden oldukça tepki çeken bir karakterken, bu kez karşımıza bir Cyborg Ninja olarak çıkıyor. Eğer Metal Gear Solid 4’ü oynadıysanız, kendisinin nasıl bir “bad ass” ninja olduğunu hatırlarsınız zaten.
1 Çok daha hızlı oynanış
Ninjaların ninja olmayanlara göre daha hızlı hareket ettikleri bilinen bir gerçektir. Hatta bu bir kuraldır bile diyebiliriz. Gerçi bu biraz elmalar elma olmayanlardan daha elmadır demek gibi oldu ama olsun.
Haliyle oyunda bir ninjayı yönettiğimizden oynanışta gerçekleşecek hız değişimini kestirmek zor değil. Metal Gear Solid 4’te Solid Snake yaşına rağmen oldukça eğlenceli kontrollere sahip bir karakterdi ama Ninja Raiden’ı gördükten sonra eminim ki herkes bir tur atmak istemiştir içinden.
Metal Gear Solid: Rising, hem karakter yönetiminde hem de hikayenin işlenişinde çok daha hızlı olacak. Yapımcı Shigenobu Matsuyama, oyunda yer alacak ara videoların da diğer oyunlara göre biraz daha kısa olacağını bunun amacının da oynanışa odaklanabilmek olduğunu söyledi.
2 Stereoscopic 3D desteği
Piyasaya sürülmesinin üzerinden oldukça fazla zaman geçmiş olmasına rağmen, Metal Gear Solid 4 hala piyasadaki en iyi grafikli oyunlardandır. Metal Gear Solid serisi her zaman dönemine göre insana baygınlık geçirtebilecek kadar güzel grafikler sunmuştur zaten.
Metal Gear Solid: Rising ise, Stereoscopic 3D desteği ile birlikte PlayStation 3 sahiplerine diğer platformlara göre çok daha ilginç bir deneyim yaşatacak. Maalesef PC ve Xbox 360 sahipleri normal grafiklerle yetinmek zorundalar. Çok üzgünüz…
3 Serbest kesiş
Serbest düşüş gibi bir şey bu serbest kesiş. Aslında bu tanımla anlatmak istediğim, oyunda yer alan her cismi istediğiniz gibi kesip biçebileceksiniz. İsterseniz alın bir arabayı üç santimlik plakalara ayırın, isterseniz karpuz dilimleyin.
Fakat bu oyunda her saniye yapılabilen bir özellik olmayacak. Zaten öyle olsaydı oldukça saçma görüntüler ortaya çıkabilirdi. Raiden, Bullet-Time benzeri bir sistemle zamanı yavaşlatacak ve o anda istediğiniz şeyi istediğiniz kadar parçaya ayırabileceksiniz.
Örneğin bir binanın temel parçaları olan kolonlarını kestiğinizde doğabilecek sonuçları düşünebiliyorsunuz değil mi? İşte bu özellikte bizlere bambaşka bir özelliğin yolunu açmış oluyor ayrıca.
4 Kes ve Al
Zan-datsu adıyla tanıtılan bu fikir, Raiden karşısındaki rakiplerini doğrayıp parçalarına ayırdığında, bazı parçalarını alarak yoluna devam edebilecek. Bu özellikle birlikte artık hangi düşmanın nesini keseceğinizin bile bir önemi olacak. Stratejik bölgelerden düşüreceğiniz stratejik eşyalar oynanışa büyük etki edebilecek.
5 Ahlak pusulası
Bu konuştuğumuz kılıçla doğrama ve vahşetin içerisinde, serinin daha önceki oyunlarında sahip olduğu ahlak kavramından uzaklaşabileceği düşünülüyordu fakat iş aslında öyle değil. Metal Gear Solid: Rising ile insanları doğrayıp kombo yapmaya çalışmak yerine, öldürmemek sizin ödüllendirilmenizle sonuçlanacak.
Yani daha önceki oyunlarda olduğu gibi, kimseye tek bir fiske vurmadan oyunu bitirme şansınız olacak. Tabii isterseniz…
6 Zaman çizgisindeki yeri neresi?
Bir devam oyunu olmaktansa Metal Gear Solid: Rising, Metal Gear Solid 2 ile Metal Gear Solid 4’ün arasında olan olayları anlatacak. Raiden’ın insan formundan robot formuna dönüşümünü tam olarak anlatacak ve bu bize aynı zamanda arada geçen olaylarla ilgili olarak ekstra bilgiler sağlayacak.
7 Aynı oranda mizah
Raiden’ın dönüşümünü ve Cyborg Ninja formuna alışmasını anlatması sebebiyle serinin eski mizah anlayışından uzaklaşacağını düşünenlerdenseniz çok yanılıyorsunuz. Evet belki biraz daha ciddi olabilir ama Kojima’nın oyunlar her zaman kendine has bir mizah anlayışına sahip olmuştur zaten.
Kojima her ne kadar yalnızca yapımcı olarak Metal Gear Solid: Rising’de çalışıyor olsa da, mizah anlayışı kaldığı yerden devam ediyor gibi görünüyor.
8 Yardımcı silahlar
Ninja olarak yeniden doğuşuyla birlikte Raiden’ın yalnızca koca kılıcını kullanacağını zannetmiyordunuz değil mi? Tam olarak ne tür silahlar olduğunu söyleyemiyoruz ama aşağıda gördüğünüz ekran görüntüsünde Raiden’ın sol elinde bir hançer tuttuğunu görmek zor da olsa mümkün.
En çok istediğimiz şey ise, yardımcı silahların yalnızca bir kılıcın farklı boyları olmaması. Şaşırt bizi Konami…
9 Gizlilik ve avcılık
Rising belki önceki oyunlara göre çok daha hızlı oynanışa sahip olabilir ama unutmamamız gereken şey, gizliliğin oyunun can damarı olduğu. Yaratıcı yapımcı Shigenobu Matsuyama, Rising’in oynanışını gizlilik içerisinde bekleyişten çok, gizlilik içerisinde saldırı olarak tanımlıyor. Yani eskisi gibi saklanıp beklemek yok.
Bir nevi Alien gibi saklandığımız yerden bir anda saldırı yaparak düşmanları yok etmemiz gerekecek. Splinter Cell: Conviction oynadıysanız, onun steroid kullanmış halini oynayacağız gibi duruyor.
#galeri #metal gear solid rising #pc #playstation 3 #xbox 360 #aksiyon #konami #konami Yorumlar 35 MK Okuru 05.12.2019 12:48 Kalan Karakter : 300 Gönder