IO Interactive’in geliştirdiği Hitman serisi 2016 yılına kadar köklü bir değişim yaşamamıştı. 2016’ya gelindiğinde geliştirici IO Interactive, Hitman serisini baştan ele almaya karar verdi. Tehlikeli kel, Ajan 47 yine tehlikeli ve yine keldi ancak, Hitman’in gizemli hikayesi artık bölümler halinde yayınlanıyor, Ajan 47 onlarca farklı suikast yöntemi arasından dilediğini seçebiliyordu. Ajan 47, seride hiç olmadığı kadar farklı suikast silahına ve yöntemine sahipti. 13 Kasım 2018’de yayınlanan Hitman 2’de ise AJan 47, artık suikastlerden suikast beğeniyor, somon balığı ile, peluş ayı ile yargı dağıtıyor. Peki hikaye ne oldu derseniz, işte orası biraz sorunlu.
Değişen, yeni nesle ayak uydurmaya çalışan oyunlar furyasına katılan Hitman’in tekrar ele alınmış yeni serisinin ikinci halkası Hitman 2’de; Shadow Client adlı gölgeler arasında kalma konusunda usta bir suç örgütü lideri, ve onun acımasız üyeleri Ajan 47’nin hedef tahtasında yer alıyor. Hikaye namına da Hitman 2’de aslında bilmeniz gereken tek şey bu. Ardı ardına yaptığınız suikast görevlerinde, yav ben kimi öldürüyordum diye aklınızda soru işareti oluşursa, 3 kere Shadow Client, Shadow Client, Shadow Client deyin ve kendinize amacınızı hatırlatın. Hikaye konusuna şimdiden açıklık getirmek istiyorum. Çünkü eski Hitman oyuncularındansanız, Ajan 47’nin gizemli hikayesini merak ediyorsanız, eksik parçaları tamamlamak istiyorsanız bu oyunu bir devam oyunu gibi düşünmeyin.
Hitman 2, Ajan 47’nin gizemli hikayesi ile ilgili çok fazla ipucu vermiyor. Zaman zaman, görev aralarında giren slayt görselleri gibi hazırlanmış ara sahnelerde, Ajan 47’nin geçmişi ile ilgili çok önemli bir bilgiye sahip biri olduğu ile ilgi sahneler görebiliyor, yeni görev almadan önce Shadow Client ve örgütü ile ilgili brifing maiyetinizde bilgiler alabiliyorsunuz. Hitman 2 hikaye anlatımına önem veren bir oyun kesinlikle değil. Bunu ara video kalitesinden de anında anlayabiliyorsunuz. Hitman 2’nin hikaye anlatım tarifi tam olarak şöyle; hedefinizle ilgili biraz bilgi, araya biraz gizemli geçmiş hikayesi ekleyelim, birazcık da Ajan 47 flashback görüntüsü serpiştirelim… Bu. Hitman 2’nin hikaye bütünlüğü konusunda, çok da takip edilesi bir anlatımı olmadığını söyleyebiliriz.
2001 yılında Hitman Codename 47 ile seriyle tanışan bir oyunsever olarak Ajan 47’nin gizemli hikayesini uzun yıllar takip ettim. Parça parça sunulan görev yapısı, hikaye bütünlüğünü bozduğunu hissettiğim için, Hitman oyunları hikaye konusunda bir türlü ilgimi çekmedi, çekemedi. Hitman 2’de de, Hitman: Absolution’un, Blood Money’nin hikaye sürükleyiciliği yok. Ancak önceki oyunlarda olmayan, daha doğrusu kısıtlı olan oynanış mekaniği, beni yeni seriye bağlamayı başarıyor. IO Interactive, hem 2016 yılında çıkan Hitman oyununda, hem de Hitman 2’de, yeni oynanış mekaniklerini oyuna yedirmeyi çok iyi başardıdoğrusu. Yazımın geri kalanını da bu oynanış mekaniğine ayıracağım. Suikast çeşitliliğine…
Modern çağa ayak uyduran Hitman 2, sizden oyuna çevrim içi olarak bağlanmanızı istiyor. Aslında bunun nedeni bölüm içinde kazandığınız puanları oyun içi içeriklerde harcamak ve aldığınız skorları arkadaşlarınızla kıyaslamak. Zira Hitman 2’nin ana oynanış dinamiğini de aslında bu puan ve seviye sistemi oluşturuyor.. Aldığınız görev içinde yaptığınız her hareket, size puan olarak dönüyor. Hitman (2016)’e göre çok daha genişletilmiş olan bölüm haritasında, yeni bölgeleri, gizli odaları keşfettiğinizde dahi puan alıyorsunuz.