Görüntü oyunlarında gerçekçi mekaniklere ulaşmak günden güne daha da sıkıntı bir hal alsa da savaş simülasyonu oyunlarının gücünü görmemek mümkün değil. Aksiyon öğelerini canlı tutmak ismine gerçeklikle uzaktan yakından alakası olmayan oyunların karşısında sapasağlam durmayı başaran birçok savaş simülasyonu oyunu mevcut. Üstelik bunu aksiyonu eksik etmeyerek başaran oyunlar var.
Şayet bu yazıyı okuyorsanız muhtemelen savaş simülasyonu oyunlarına giriş yapmak istiyor ya da hali hazırda oynadığınız bir oyuna alternatif arıyorsunuz. Yanlışsız yerdesiniz. Zira listemizde “baba” sayılabilecek oyunların yanı sıra duymamış olma ihtimaliniz olan oyunlara da yer verdik. Gelin bu oyunlara göz atmaya başlayalım.
En gerçekçi savaş simülasyonu oyunları:
ArmA serisi:
Savaş simülasyonu oyunlarından bahsederken ArmA’yı başa almamak ayıp olurdu. Birinci olarak 2006 yılında karşımıza çıkan seri o kadar yeterli ve eşsiz oyunlara sahip ki 2013 yılında çıkan üçüncü oyun hala daha epeyce geniş bir oyuncu kitlesine sahip. Bohemia, bahsettiğimiz başarıyı oyuna çıkan sayısız moda borçlu olsa da ortaya böylesine toplulukla iç içe kalabilen bir oyun çıkarabilmiş olmak büyük bir muvaffakiyet.
Bugünlerde sıkça duyduğumuz ve güya zorunlulukmuş üzere neredeyse her oyuna eklenen “açık dünya” özelliği ArmA oyunlarının en güçlü silahlarından biri. Askeri bir savaş simülasyonu olduğu için oyun sık sık açık topraklarda çatışmak üzerine konseyi. Bu yüzden de açık dünya oynanışı gerçekçilik hissiyatını yakalamaya en çok yardımcı olan ögelerden biri.
Her şey bir kenara ArmA 3 için mod olarak yapılan ve sonrasında tek başına çalışabilen oyunlar olarak piyasaya sürülen markalar bile aslında ArmA serisinin potansiyelini ortaya koyuyor. Evet, PUBG ve DAYZ oyunlarından bahsediyoruz. Başlarda topluluğun geliştirdiği bu modlar o kadar çok sevildi ki vakitle dünyayı kasıp kavuran bambaşka oyunlar haline geldiler.
Insurgency serisi:
Gerçekçiliği benimseyen bir öteki seri de Insurgency. İsmi ArmA kadar fazla bilinmese de hatırı sayılır büyüklükte bir oyuncu kitlesi var. Kadro odaklı bir çevrimiçi tecrübesi sunan oyun, açık dünyası olmasa da kâfi büyüklükte haritalara sahip. Gerçekçilik tarafında da ArmA kadar savlı olmasa da rakipleri karşısında parlamayı başaran bir seri.
Oyun sıkıntı olmasının yanı sıra tek bir külfete sahip. Oyundan zevk alabilmek için bir kadronuz olması kural. Zira grup olarak hareket etmeyi başaramayan bir grubun Insurgency oyunlarında muvaffakiyet elde etmesi pek mümkün değil. Kadrolarla ilgili söylenmesi gereken bir öteki şeyse oyunun kuralları gereği kadro içi rollerde istikrar olması. Yani yapılan sınıf seçimleri orantılı olarak dağılmak zorunda. Böylece gruplar ortası çabalarda yanlış rol dağıtımı yüzünden bir dengesizlik oluşmuyor.
Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad:
Red Orchestra 2 bildiğimiz kadro odaklı çevrimiçi savaş oyunu sistemini alarak bunu savaş simülasyonu oyunlarına uygun olacak bir hale getiren bir oyun. Oyunda gerçekçi hasar mekanikleri bulunuyor. Kalp üzere kritik bölgeler geri dönüşü olmayan hasarlar vermeye sebep oluyor. Gerçekçi hasar mekanikleri de şahane silah kullanımı ile birleştiğinde ortaya savaş simülasyonu sevenlerin başından kalkamayacağı bir oyun çıkıyor.
Oyun kimi noktalarda çok ayrıntılı olduğu için yeni başlayan bir oyuncunun öğrenme evresi biraz uzun ve baş ağrıtıcı olabilir. Fakat oyunu gerçekçi yapan taktik sistemi ve çatışma sırasında nasıl davranılması gerektiği üzere ayrıntılara alıştıktan sonra üst seviye bir tecrübe sunuyor.
Escape from Tarkov:
Escape from Tarkov ‘battle royale’ tipini öbür oyunlardan biraz daha farklı bir bakış açısıyla ele alıyor. PUBG üzere oyunlara kıyasla gerçekçiliği daha fazla temel alan oyun birçok vakit çok sıkıntı olduğu gerekçesiyle tenkit bile alıyor. Yani oyunu oynamaya karar verenlerin birinci birkaç saatlerinde oyuna sabırla yaklaşması gerekiyor. Hudut krizleri geçirmeye en müsait vakitler oyunun birinci saatleri.
Oyunun başlarda sıkıntı olmasının sebeplerinden biri de yüksek oranda yetenek ve taktik odaklı bir oynanış sunması. Bu fikre alıştıktan sonra oyunu nasıl oynamak gerektiğiyle ilgili daha net bir fikre sahip olabiliyorsunuz. Bir de sayısız ayrıntı insanın gözünü korkutabiliyor lakin korkmadan devam etmek gerek. Kısa vakit içerisinde ayrıntılara alışılabiliyor.
Squad:
Battlefield ve ArmA karışımı bir oyun arayan varsa tahminen de ömrünün sonuna kadar öbür bir oyun oynamasına gerek kalmayacak. Zira Squad tam olarak bu türlü bir oyun. Kendisi, Battlefield’ın oynanışının gerçekçilikle buluşturulmuş hali. O yüzden de yer yer gerçekçilikten uzak kaldığı noktalar oluyor. Fakat genel olarak tatmin edici düzeyde bir simülasyon tarafı var.
Oyunun en hoş taraflarından biri ise ismini yaşatan bir oynanışa sahip olması. Ne kadar âlâ bir oyuncu olursanız olun grubunuzdan uzak hareket ettiğiniz sürece başarılı olmanız imkansız. Haritalar, vazifeler, çatışma mekanikleri ve daha birçok şey buna nazaran tasarlanmış. Savaş alanında birimiz hepimiz, hepimiz birimiz için diyenlerdensiz muhakkak denemeniz gereken bir oyun.
Operation Flashpoint serisi:
Operation Flashpoint, ArmA’dan da eski bir seri olmasıyla dikkat çekiyor. Daha da dikkat çeken tarafı ise 2001 ve 2002 yıllarında çıkan Operation Flashpoint oyunlarının ArmA oyunlarıyla tıpkı geliştiriciye sahip olması. Bohemia, Operation Flashpoint’in birinci oyunlarıyla yakaladığı başarıyı sonrasında ArmA serisiyle devam ettirdi.
Sonrasında Codemasters tarafında geliştirilen oyunlarla hayatına devam eden Operation Flashpoint, eskisi kadar düzgün puanlar alamadı. Fakat yeniden de Dragon Rising ve Red River savaş simülasyonu oyunlarını seven insanların baht vermesi gereken kaliteye sahip oyunlar. Şayet ArmA alternatifi arıyor ve bulamıyorsanız Operation Flashpoint oyunlarına bir baht verebilirsiniz.
Rising Storm 2: Vietnam:
Aslında Rising Storm da bir seri lakin en çok dikkat çeken oyunu Rising Storm 2: Vietnam. 2017 yılında çıkışını yapan oyunun bu kadar dikkat çekmesinin sebebi savaş mekaniklerinin yarattığı hissiyat. Gerçekçi lakin yeniden de süratli tempolu bir oynanış sunuyor olması. Oyun, silah kullanma hissiyatının bir oyuna neler katabileceğinin adeta bir delili.
Rising Storm 2 de yalnız kurtların muvaffakiyet elde edemeyeceği bir oyun. Ekip oyununun muvaffakiyete ulaşmak için bir koşul olduğunu bu oyun için de söyleyebiliriz. Ayrıyeten oyuna başlamayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken bir şey daha var. Epeyce güç bir öğrenme evresi sizi bekliyor. Alışmak hayli vakit alacak fakat bu çeşidi seviyorsanız katiyetle değecek.
En gerçekçi savaş simülasyonlarına göz attığımız yazımızın burada sonuna geliyoruz. Listeye almadığımız fakat sizin çok keyif alarak oynadığınız oyunlar kesinlikle vardır. Dilerseniz bu oyunların neden listede olması gerektiğini belirterek fikirlerinizi yorumlar kısmından paylaşabilirsiniz.