Control İnceleme

Control İnceleme

Aralık 3, 2019 0

Control zaman olgusunu her daim oyunlarında kullanan ve hikayelerini biraz daha ilginçleştirmeyi başaran Remedy’nin yeni oyunu. Daha önce Max Payne ve Alan Wake gibi önemli oyunlara imza atan firmanın belki de en enteresan oyunu diyebiliriz Control için. Oyunlarına genelde paranormal olayları ya da zaman olgusunu tadımlık katan Remedy, Control’de ise işin dozunu iyice arttırmış. Peki bu doz yemeğin tadını bozmuş mu, gelin birlikte bakalım.

Control İnceleme

Control aslında oyun severlerin çok da yabancı olmadığı bir konsept üzerine konumlandırılmış. Oyun doğa üstü olayları araştıran Federal Kontrol Bürosu (FBC) etrafında şekilleniyor. Bu büronun amacı bilime ters düşen olayları ve eşyaları inceleyerek, bunları kontrol altına almak. Bu tarz bir büroyu daha önce farklı isimler ve farklı yapımlarda görme şansına erişmiştik. Bir nevi Fringe Division yani. Ya da The Bureau Xcom oyununu da buna örnek olarak gösterebiliriz. Konumuza dönecek olursak oyunun hemen hemen tamamı bu merkez içerisinde geçiyor. İlk etapta klasik bir devlet binası görünümünde olan bu merkez, “küçücük fıçıcık içi dolu turşucuk” misali içerisine girdiğinizde ise dallanıp budaklanan bir büyüklüğe sahip. Üstelik işin içine alternatif boyutlar ve paranormal olaylar da girince kendinize “ulan nereye düştük böyle” demeden duramıyorsunuz.