RTS oyunları, karınca yuvasının başındaki çocuklara eş
Birçok listede 2006’nın en iyi oyunları arasında en üstlerde hatta bir haylisinde 1. sırada yer Company of Heroes’u hepiniz öğreniyorsunuzdur. THQ’nun galibiyetli üretimi oynayan herkesi büyülemiş, reel zamanlı strateji oyunlarına çok farklı bir ebat getirmişti. Birçok RTS’de karşılaştığımız maden topla-bina yap-asker üret-saldır anlamını tamamı ile değiştiren reyin, savaş alanına stratejisel bakış açısı kazandırmıştı. Civarı iyice araştırdıktan sonra tanımlayacağınız taktikler yönünde ilerlemezseniz, galibiyetsizlik kaçınılmaz oluyordu. Aksiyonu strateji oyunu ile bütün olarak birleştirebilmiş nadide oyunlardan biri oldu. Bu büyük zaferin ardından, genişleme kutuyu ya da devam oyunun çıkmaması imkazsız olsa gerek. O da Company of Heroes: Opposing Fronts COH: OF oldu.
COH, değişik strateji oyunlarının gelişince olmak istedikleri reyin
Verdikleri tüm müzakere ve bilgilerde, üretimci şirketlerin özellikle kullanmaktan sakındığı bir kelime vardı. O da bu yeni oyunun “Genişleme Kutuyu” olarak adlandırılması idi. Tamamen kendi başına bir reyin olacağını söyleyen yetkililer, COH: OF’un evvelki oyuna oranla 2 kat daha fazla misyon olacağını belirtiyorlar. COH: OF’u oynamak için oyunun ilk versiyonuna sahip olmanıza gerek olmayacak.
Tarihsel hakikatleri olası olduğunca doğru olarak aktarmaya çalışacak olan imal, 2. Dünya Savaşı’nın aslını da bilgisayar ekranımıza taşıyor. Misalin, birlikleriniz güvenlik için süratlerinden ödün vermek zorunda olsalar dahi, ateş altında kaldıklarında, son derece süratli bir biçimde tepkilerini veriyorlar ya da vakalar ve birliklerin eforları tarihsel düzlemde ilerliyorlar. İngilizlerin kazdıkları çukurlar da buna dahil. Bu çukurlar, savaş alanında en tesirli gözetmeyi sağlıyorlar. Aynı şekjilde kazılmış çukurları düşman birlikleri de kullanabiliyor. Savaşın ilerki senelerinde baş gösteren yakıt kasveti de dahil edilmiş. Mesela paraşütçü birlikler uçaktan sıçramak yerine bir yerden öbürüne kara vasıtaları ile sevk ediliyor.