Geçtiğimiz hafta Far Cry 6’nın çıkışından sonra izlenecek yol haritasını yayınlayan Ubisoft, Eylül ayının başında da Far Cry 6’nın bilgisayar için gereken sistem gereksinimlerini açıklamıştı.
Tam bu açıklamalarla oyuncuları iyice heyecanlandıran Fransız reyin firması, özellikle oyundaki ışın izleme desteğinin sunduğu nimetleri “ballandıra ballandıra” anlatmış ve alaka sürüklemişti. Ancak Ubisoft’tan oyuncuları hem üzen hem de sinirlendiren açıklama geldi.
Far Cry 6’nın yapımcısı olan Ubisoft bugün yaptığı açıklamada, “Işın izleme desteği sadece bilgisayarlara gelecek bir özellik. Şu anda konsol konusundaki asıl gayemiz teçhizatı tüm gücüyle kullanarak 4K çözünürlükte 60 FPS performans sunabilmek.” diyerek konsol oyuncularına makûs haberi verdi.
Ayrıca işletmenin üç ebatlı tasarım takımının lideri olan Stephanie Brenham’da Far Cry 6’nın ışın izleme teknolojisinin bilgisayarlara özel olarak çıkacağı doğruladı. NVIDIA’nın çığır açan bu teknolojisine ek olarak AMD’nin FidelityFX Super Resolution özelliğinin de sadece bilgisayar sürümünde olacağını açıkladı.
Her ne kadar daha evvel ışın izleme özelliğinin PS5 ve Xbox Series X konsollarına görmüş olsak da hâlâ çoğu oyunun asıl amacı yüksek çözünürlükte sabit FPS kıymeti verebilmek. Bu surattan reyin dünyasından doğru tespitleri ile tanınmış pek çok isim konsollarda ışın izleme özelliğinin şu anlık “hayal” olduğunu söylüyor.
Brenham ayrıca oyunun PS5 ve Xbox Series X/S sürümlerinin PS4/Pro ve Xbox One/ One X sürümlerine göre daha fazla ayrıntı kapsayacağını ve yüksek nitelik kaplamalara sahip olacağını açıkladı.