Bir oyuncunun, bilhassa FPS üzere oyunlardan en büyük beklentisi, oyunun gerçeğe yakın ve fizik kurallarına karşıt olmayan bir dinamiğinin olmasıdır. Yeni sayılmasına karşın e-spor topluluğunda ağır ilgi gören Valorant da vakit zaman gerçeği yansıtmayan bir FPS oyunu olarak eleştiriliyordu.
Cloud Nine grubunun oyuncularından C9 Mel, Valorant’ta Raze’in roketinden ziyan görmediğini gösteren bir görüntü paylaştı ve Twitter üzerinden yaptığı açıklamada, birinin bu bahse açıklık getirmesini istedi. Bir Valorant geliştiricisi, C9 Mel’i yanıtlayarak yanılgıyı kabul etti ve bu türlü bir yanlışın nasıl gerçekleştiğini açıkladı.
Kusur, görüş denetimlerinin düzgün çalışmamasından kaynaklanıyor
Daha evvel Valorant oynamamış olsanız bile görüntüde neyin karşıt gittiğini çok açık bir halde görebilirsiniz. Raze isimli karakterin ultisi bir roket ve bu roketin de gerçek hayatta olduğu üzere yüksek hasarlar vermesini beklerseniz, bilhassa de yakın aradan. Lakin kelam konusu görüntüde bu türlü olmuyor ve roket adamın neredeyse yüzünde patlamasına karşın hiçbir hasar vermiyor. Twitter üzerinden yapılan açıklamada, olayın farklı tekniksel bir yüzü olduğu ortaya çıkıyor.
Valorant geliştiricisinin yaptığı açıklama, şu biçimdeydi:
“Evet, bu sahiden de bir bug ve bunu düzeltebiliriz. Oyunlar, gerçek hayatta görülen fizik kuralları üzerinde tasarlanır fakat Valorant’taki bu patlama, gerçek fizik kurallarını yansıtmıyor. Oyundaki tüm patlamalar, tasarımcıların düzenleyebileceği dış ve iç yarıçap özelliğine sahiptir. İç yarıçapta kalan oyuncular, patlamadan yüksek hasarla etkilenirken dış yarıçaptaki oyuncular bu durumdan daha az etkilenir, hatta hiç ziyan görmez.
Tweeti görüntüleyemeyenler buraya tıklayabilir.
Oyun, patlamanın gerçekleştiği sırada dış yarıçapı tarar ve bu bölgenin dışında kalan alanları zaten eler, tıpkı vakitte görünürlüğü denetim ederek görüş açısı dışında kalan oyunculara ziyan vermez. Buna görüş denetimi ismi verilir ve bunun gerçekleştiği sırada oyun, karşı düşmana direkt gidebilecek bir yol arar. Patlamanın muvaffakiyetle gerçekleştiği durumlarda bahsettiğimiz yarıçaplar son derece geniştir ve düşmanın yanında yahut tabanında çoklukla diğer bir pürüz bulunmaz. (Yani ne kadar pak alan, o kadar yüksek hasar.)
Patlama dar alanlarda gerçekleştiği vakit ise görüntüdeki üzere sıkıntılar ortaya çıkabilir. Bu türlü bir patlamanın karşı düşmana ziyan vermemesi, görüş denetiminin başarısızlığından kaynaklanır. Görüntüde da gördüğünüz üzere görüş denetimi, oyuncunun çabucak yanında bulunan kutular yüzünden düzgün çalışmamış ve bu da oyuncunun hasar almamasına yol açmış.
Görüş denetimlerini fiziğe uygun bir formda daha kapsamlı ayarlamak, küçük alanlardaki pürüzlerin daha kolay taranmasını sağlamak bu biçim sorunları gidermek için kâfi olacaktır.”