Vefat cihazı geri döndü
IO Interactive için Hitman’i yapmak çok büyük bir dönüm noktasıydı bence. Biltihapçısı gerçekten çok sattı ve sevildi. Bazı küçük tefek kusurları vardı ama mevzusu, grafikler, içeriği o kadar sağlamdı ki bu kusurları karşılama etmeyi muvaffak oldu. Hitman’i tamamlayanların usuna hemen acaba bu oyunun devamı çıkar mı suali geldi. Kısa bir vakit sonra yapılan bültenler ile Hitman 2’nin çıkacağı kulaktan kulağa gezmeye başladı. Günler geçtikçe çıkan videoları izlediğimde gerçekten sağlam bir makine isteyeceğini düşüyordum. Sırçaların kırılması, yüksek nitelikteki insan modellemeleri, ölüleri taşırkenki beden hareketleri, etraflar ve hava şartları hepsi ayrı ayrı harikuladeydi. IO Interactive burada beni bir defa daha afallattı. Reyin çıktı ve videolarda nasılsa aynen öyleydi. Yanlız tek fark basmakalıp bir sistemde dahi videolardaki gibi nitelikli ve sekmeyen grafikler olmasıydı. Son zamanlarda bence bu cins motorlara çok lüzum var. Çoğu reyin grafik niteliği olarak Hitman 2’den kat kat alttayken çok yüksek sistemler istiyor.
Domateslerde toplama zamanına gelmiş hani
Şahsiyetimiz kan akıtmaktan, insan öldürmekten çok pişman olduğu için kendini meyve yetiştirmeye ve dinine bağlı bir adam olarak 5 zaman namaz kılmaya vermiştir. Hitman yaşamından gayet hoşnut huzurlu bir biçimde meyveleriyle beraber yaşamını sürdürürken bela gene onun kapısına kazanç. Yaşadığı yerdeki kilisenin rahibi kaçırılır ve bir anekdot vazgeçilir. Bunun üstüne Hitman o daha önceki zamanlarını hatırlar ve hakikatinde hiç kopamadığı işine başka bir deyişle tetikçiliğe geri döner. İlk başta emeli yalnızca dostunu kurtarmaktır ama tekerrür misyonlar almaya başlayıp para kazandıkça gene bu işlerden kurtulamaz ve sonuna kadar gitmeye karar verir. Hakikatinde mevzu olarak çok yeni bir şey değil bu. Ama kurgu olarak çok iyi hazırlandığı için reyin içinde size çok hoş anlar yaşatıyor. Bulunduğunuz yerde oyunun ana hatları bildikten sonra her vazifenin arkasında gene bu mekana geri dönüyorsunuz. Küçük odanızda bulunan laptop dayanağı ile misyon alıp oyuna devam ediyorsunuz.
Görevin: Öldürmek
Daha Önceki oyuna göre Hitman 2’de tabi ki bir çok yenilik var. Yeniliklerden öte oynanabilirlik iyice geliştirilmiş ve neredeyse muhteşem denecek seviyede. Sanal akıl çok iyi. Rastgele birini arkadan öldürmek için kesinlikle çok yavaş ve suskun adımlar atmanız gerekiyor. Yoksa direk sizi fark ediyor. Bazı oyunlarda olduğu gibi ardı dönüp giden kişiliğin peşinden koştura koştura gidip bıçaklama gibi bir şöhretsiniz yok, yarı yolda arda bakıp sizi vurması an sorunu. Gene daha öncekisi gibi çeşit çeşit vazifeleriniz var ama genelde istenen öldürmeniz. Bunu ne biçimde yapacağınız ise tamamen size kalmış. İster herkesi öldürürsünüz her yer kan gölü olur, ister onlarca koruma arasından suskunca geçerek istenilen bireyi öldürür çıkar gidersiniz, her şey sizi isteğinize bağlı. Şayet ben suskunca işimi hallederim kimse çakmaz diyenlerdenseniz oyunda bol bol giysi değiştirmelisiniz. Öldürdüğünüz insanların elbiselerini alabilirsiniz. Cesedi yakalayıp kimsenin göremeyeceği bir yere kadar çekip gizleyebilirsiniz. Kapıları açmadan evvel delikten içeriye bakıp nereyi kimlerin gözettiğini görebilirsiniz. Dediğim gibi reyin gayet detaylı. Görevler arasında bir hayli kenti dolaşıyorsunuz. Bunlar arasında Sicily, St. Petersburg, Japonya, Malezya ve Hindistan var. Silah olarak gene bütün takır her şey hazır. Sniper’dan, susturuculu silahlara, elinden hiç düşürmediği ballers’e, shotgun’a kadar he rşey elinizin altında.
Uçan kuşu vurmak
Hitman 2’nin grafikler gerçekten çok iyi. Özellikle mekanlar ve kişilik modellemeri bir şahane. Bu kadar detaya karşın basmakalıp bir sistemde çalışması olağanüstü. Ben özellikle sırçaların kırılmasına ve uçan kuşun dahi vurulabilmesine bayıldım. Hemen hemen her şey etkileşimli ve kırılabiliyor. Alpüllerden vazolara kadar. Düşmanın eline ateş ettiğinizde silahını düşürmesinden shotgun ile yakından vurduğunuz bireyin uçuşa geçmesine kadar her şey hatasız. Reyin yapı olarak Third Person olsa da F1 tuşu ile FPS olarakta oynayabiliyorsunuz. Yanlız ben özellikle şahsiyetleri ve mekanların etkileşimli olan yerlerini uçuşan perdeler gibi herkesin yakından tanıdığı Mevlüt Dinç’in yapıtı olan Actor motoruna çok benzettim. İzleyenler öğrenecektir Actor motoru ile yapılan bir demoda bulunan insan iskeleti biçimindeki kişilik çok iyiydi. Özellikle rastgele bir yerinden yakaladığınızda verdiği tepki olağanüstüydü. Hitman 2’de de can veren şahsiyetleri yakalayıp çektiğinizde modelleme olarak Actor’deki modele olağanüstü benziyor. Oyunun sesleri ve müzikleri en az grafikleri kadar şahane. Müzikler Jesper Kyd’ın mesullüğünde Budapeşte Senfoni Orkestrası çalmış. Zati girişteki müzik işin ne kadar akılda insanlar tarafından yapıldığı ispatlıyor.
Son Laflar:
Hitman 2, Hitman’in kaldığı yerden, üzerine bol bol çalışılmış ve geliştirilmiş halde tekerrür karşımıza çıkıyor. Grafik ve müzikler bir yana verilen ayrıntıya karşılık yüksek sistem istememesi çok büyük bir artı. Görevler çok akıcı. Bizzat hiçbir misyonda bunalıp oyundan çıkmak istemedim. Kafanıza göre takılıp misyonu istediğiniz biçimde tamamlamak size özgürlük duygusu veriyor ki bence çok galibiyetli olmuş. Hitman 2 kesinlikle herkesin görmesi, tecrübelemesi gereken, hatta arşive konulmaya dokunacak çok sağlam bir reyin.