• Battlefield: Bad Company 2 incelemesi
• Bad Company 2 hakkında neler söylendi, neler oldu?
• Bad Company 2 vs Modern Warfare 2
• Senaryo modundaki ipuçları
• Röportaj
Takvimler 2001 yılını gösteriyor. EA Games, Redwood’taki ofisinde düzenlediği basın toplantısı aracılığıyla yeni oyununu görücüye çıkarmak üzere. İsveçli Digital Illusions tarafından hazırlanan bu yapım, Medal of Honor ve Return to Castle: Wolfenstein gibi değil, tarihsel ve oynanışsal gerçekçiliklere odaklanarak hazırlanıyordu. Geliştirici ekip, 1999 yılında Codename Eagle’ı hazırlamıştı ve bu yeni oyun, ondan daha iyi ve kapsamlı olacaktı. Adı da Battlefield 1942’ydi…
Yetkililer, temelleri 1999 yılının Noel dönemine dayanan Battlefield’ın bugünlere kadar geleceğini düşünmüş müydü bilinmez, ama eminim ki ortaya çıkan başarılı seriden herkes gibi onlar da memnundur.
Battlefield 1942’de İkinci Dünya Savaş’nın en acımasız cephelerinde yer almak için Kuzey Afrika, Pasifik, Batı Avrupa ve Doğu Avrupa olmak üzere 4 farklı başlık vardı. Tek kişilik senaryo es geçilmiş, savaşın şiddeti tüm heybetiyle gerçek oyunculardan oluşan birliklere sunulmuştu. Bu başarılı başlangıç, ardından eklenti paketlerini ve yeni devam oyunlarını getirdi. Battlefield 2’nin hazırlanmasıyla, seride en önemli milat yaşanmıştı belki de. Modern silahlarla donatılan kana susamış askerler, iki dev cephe olarak Orta Doğu’daki petrol rezervleri için karşı karşıyaydı.
Bana göre ilk Bad Company (BC), Battlefield serisine yabancı bir üyeydi. Yıllardır tek dayanak olarak görülen “multiplayer modlar”, Bad Company’de geri plana itilmiş ve alışık olunmadık bir senaryo moduyla oyuncuların karşısına çıkılmıştı. Şimdi ise devam oyunuyla karşı karşıyayız. “Bu kez önceliği tek kişilik senaryo moduna verdik” diyen DICE, Bad Company 2’nin Modern Warfare 2’den (MW2) daha iyi olduğunu da defalarca dile getirmişti. Bakalım öyle mi?